Jaarverslag 2020

Op 23 maart is onze ledenvergadering gepland. Kan helaas niet doorgaan wegens corona. Op de begraafplaats wordt een urnenmuur gemaakt door de gemeente. Onze vereniging wil een monumentje laten maken voor stilgeboren kindjes en jong overleden kinderen. Het wordt een acrylplaat met rode vlinder. De ledenvergadering kan alsnog doorgaan op 19 oktober. We nemen hier afscheid van Age Kelderhuis als drager voor onze vereniging na 40 jaar ,hij krijgt hierbij een oorkonde van de Federatie en cadeaubon van het bestuur. Het kindergedenkteken wordt onthuld op 2 november met Lichtjesdag, door Pier Zijlstra en Alex Berger. Het benodigde geld is bijeengebracht met giften. De Federatie vond het tijd voor nieuwe Statuten, deze zijn goedgekeurd door de leden op de vergadering, en eind oktober ondertekend bij de notaris.

In 2020 zijn overleden: Roelof Brandsma, Lamkje de Vries-Mast, Jan de Jong, Ben Knapen, Alie Holtrop-Kraak, Brigitte Oosterveld, Jan Hijlkema, Dien Ruiter-Steinvoord, Evert de Brabander, Hinke de Jong-van der Molen.

JAARVERSLAG 2021

Omdat er nog steeds coronamaatregelen gelden houden we dit jaar geen ledenvergadering. De Federatie heeft een nieuwe berekening gemaakt voor nieuwe leden om op latere leeftijd lid te worden tegen 40% van de achterstallige contributie. Zo hopen we op nieuwe ledenaanwas. Onze penningmeester Lute wordt voorzitter van de Friese Federatie. We krijgen te maken met een nieuwe wet, de WBTR. Om fraude en verduistering te voorkomen. Het gehele bestuur wordt dan aansprakelijk gesteld. We horen dat er op de begraafplaats een verstrooiplek is en willen dat zichtbaar maken. We laten nog een vlinder maken als op het kindergedenkteken. Deze vlinder wordt op 2 november met Lichtjesdag onthuld door voorzitter Jan Kroes. De gemeente plaatst er nog een houten bankje bij. Lichtjesdag wordt bezocht door 45 personen.

In 2021 zijn overleden: Jacob ( Jaap) de Jong, Jan Hoogma, Fetsje van der Veen-Krikke, Roelofje ter Heide-de Weerd, Jacob Antonides.

1603ALV 2

Peter Karstkarel op ledenvergadering in 2016