‘Daarom was ik van plan zelf een keer te vertellen over het ontstaan van onze vereniging en over het interne reilen en zeilen. Ik heb oude notulen uitgeplozen en alle wetenswaardigheden opgeschreven. Van het uitgebreide verhaal is een boekje gedrukt. Hierin staan ook alle namen van de bestuursleden en dragers die voor de vereniging hebben gewerkt en alle bodes. De kosten moesten we wel in de hand houden en daarom hebben we sponsors gezocht en gevonden. Mede daardoor was het mogelijk de leden op de receptie een gratis boekje te overhandigen. Het eerste officiële exemplaar heb ik uitgereikt aan Jelle Wesselius. Eigenlijk was het bestemd voor zijn vrouw Alie, maar zij kon wegens ziekte helaas niet aanwezig zijn. Heel jammer, want Alie was de allereerste vrouw in het bestuur van de vereniging. Dat feit heeft mij destijds over de streep getrokken om ook bestuurslid te worden.’
‘We zijn een vereniging voor alle gezindten. Er komt tegenwoordig veel kijken bij het regelen van een uitvaart. De wensen van de leden lopen sterk uiteen. Uitvaartverzorging Boersma is voor ons wat dat betreft het vertrouwde aanspreekpunt. De zaken zijn goed op orde binnen onze vereniging. Wij kunnen met veel vertrouwen naar de toekomst kijken.’
Gea de Jong-Oud  bron: Zuid-Friesland.nl