LET OP !

Januari 2021 heeft de gemeente op verschillende grafstenen op onze begraafplaats een sticker geplakt. Dit omdat ze niet weten wie de rechthebbende is van de overledene. De rechthebbende bepaalt wat er met het graf gebeurt. De sticker blijft een jaar op de steen zitten.Intussen kan de rechthebbende of familie zich melden. Gebeurt dit niet, dan kan de gemeente op den duur het graf gaan ruimen, en de rechten opnieuw aan een ander uitgeven. Dus bent u familie, of kent u familie van een overledene die een sticker op de grafsteen heeft, neem dan contact op met de gemeente. In de informatiekast bij de ingang van de begraafplaats hangt een brief van de gemeente met een telefoonnummer.

De begraafplaats in Bantega is een gemeentelijke begraafplaats. In 2019 heeft de gemeente het oude deel van de begraafplaats opgehoogd, want veel stenen waren scheefgezakt.

Het onderhoud van de stenen is de verantwoordelijkheid van de familie.

Er is eind 2019 een urnenmuur gemaakt op de begraafplaats.

Op 2 november 2020 is er een kindergedenkteken onthuld. ( zie onder "vereniging")

Op 2 november 2021 is er een strooiveld geopend waar as van dierbaren kan worden verstrooid.

In 2023 bestaat de begraafplaats 100 jaar. Daarom was er op 6 mei een uitvaartbeurs, zowel in de Pomp als op de begraafplaats.