18318590 gelukkig gezin met een picknick in de groene tuinSommige zaken kun je zelf al regelen voor je dood. Dat scheelt je nabestaanden veel werk in een verdrietige tijd. Je kunt een adressenlijstje maken en een wensenlijst invullen. Je kunt misschien een testament laten opmaken. Zorg ervoor dat iemand weet waar deze informatie te vinden is, bijvoorbeeld bij de verzekeringspapieren.

Regel je zaken nu goed voor je nabestaanden - LIDMAATSCHAP

De contributie bedraagt € 27,50 per jaar voor een enkel lidmaatschap, en € 55 voor een gezinslidmaatschap.
Kinderen tot 18 jaar zijn gratis lid via hun ouders.Vergeet niet om geboortes aan de vereniging door te geven!
Als je 18 jaar wordt moet je jezelf aanmelden als lid.
De contributie wordt 1 keer per jaar, liefst automatisch, betaald.

De uitkering bij overlijden is € 1500.00
De contributie en de ledenkorting worden elk jaar in de ledenvergadering vastgesteld.

Als lid van de vereniging heb je korting op het zgn bodeloon, het bedrag dat de uitvaartverzorger rekent voor zijn/haar diensten.
Als lid van de vereniging heb je inspraak op de jaarlijkse ledenvergadering.

Word nu lid!

Bij een overlijden moet de uitvaartverzorger van de vereniging worden gebeld, om voor uitkering in aanmerking te komen.

Dit is Uitvaartverzorging Boersma in Lemmer, tel. 0514-562859

Ook als je niet in de buurt woont. In overleg met de nabestaanden wordt dan , indien nodig, een bode bij jou in de buurt gezocht.

Als de familie zelf een bode regelt vervalt het recht op uitkering van de ledenkorting.

Verhuizingen, geboortes, wijziging in gezinssamenstelling, aan- of afmelden als lid kan telefonisch of via het contactformulier.

Zonder de juiste adresgegevens bereikt de informatie van de vereniging u niet. Kinderen onder 18 jaar zijn gratis meeverzekerd in een gezinslidmaatschap,maar moeten dan wel bij ons bekend zijn.

Help je nabestaanden met je LAATSTE WENSEN LIJST(zie website)

Er is ook een leuk en handig boekje om in te vullen. Over jezelf en je laatste wensen.( met informatie over wilsverklaring en levenstestament)

Dit boekje kun je bestellen door even een mail te sturen naar :

( Netwerken Palliatieve Zorg Fryslan)

Onze vereniging keert bij overlijden de ledenkorting uit. Deze is nu € 1500.- Dit bedrag is niet voldoende om een uitvaart mee te betalen. Een uitvaart kost al gauw tussen € 2000.- en € 6000.-, afhankelijk van je wensen. Als je niet over voldoende spaargeld beschikt kun je een uitvaartverzekering afsluiten. Neem dan wel een verzekering die geld uitkeert ( kapitaalverzekering), en niet een die de uitvaart regelt (naturaverzekering). Je kunt bijv kiezen voor Twenthe uitvaartverzekering, maar ook voor een andere verzekering.

LET OP !

Januari 2021 heeft de gemeente op verschillende grafstenen op onze begraafplaats een sticker geplakt. Dit omdat ze niet weten wie de rechthebbende is van de overledene. De rechthebbende bepaalt wat er met het graf gebeurt. De sticker blijft een jaar op de steen zitten.Intussen kan de rechthebbende of familie zich melden. Gebeurt dit niet, dan kan de gemeente op den duur het graf gaan ruimen, en de rechten opnieuw aan een ander uitgeven. Dus bent u familie, of kent u familie van een overledene die een sticker op de grafsteen heeft, neem dan contact op met de gemeente. In de informatiekast bij de ingang van de begraafplaats hangt een brief van de gemeente met een telefoonnummer.

De begraafplaats in Bantega is een gemeentelijke begraafplaats. In 2019 heeft de gemeente het oude deel van de begraafplaats opgehoogd, want veel stenen waren scheefgezakt.

Het onderhoud van de stenen is de verantwoordelijkheid van de familie.

Er is eind 2019 een urnenmuur gemaakt op de begraafplaats.Op 2 november 2020 is er een kindergedenkteken onthuld.