18318590 gelukkig gezin met een picknick in de groene tuinSommige zaken kun je zelf al regelen voor je dood. Dat scheelt je nabestaanden veel werk in een verdrietige tijd. Je kunt een adressenlijstje maken en een wensenlijst invullen. Je kunt misschien een testament laten opmaken. Zorg ervoor dat iemand weet waar deze informatie te vinden is, bijvoorbeeld bij de verzekeringspapieren.

Uitvaartverzekering.
Onze begrafenisvereniging betaalt bij overlijden de ledenkorting van dat moment. (Actueel 2015 is de ledenkorting 1500€.) Dat is niet voldoende om een begrafenis of crematie mee te betalen. Gemiddeld kost een uitvaart tussen € 2000,- en € 5000,-. Dit is natuurlijk helemaal afhankelijk van wat je wilt. Als je zelf geen spaargeld hebt voor de uitvaart, kun je overwegen om je bij te verzekeren. Kies dan wel een verzekering die geld uitkeert (kapitaalverzekering), en niet een die je begrafenis regelt (naturaverzekering). Uiteraard ben je vrij om een andere verzekeraar te kiezen.

Regel je zaken nu goed voor je nabestaanden - LIDMAATSCHAP

De contributie bedraagt € 27,50 per jaar voor een enkel lidmaatschap, en € 55 voor een gezinslidmaatschap.
Kinderen tot 18 jaar zijn gratis lid via hun ouders.Vergeet niet om geboortes aan de vereniging door te geven.
Als je 18 jaar wordt moet je jezelf aanmelden als lid.
De contributie wordt 1 keer per jaar, liefst automatisch, betaald.

De uitkering bij overlijden is € 1500.00
De contributie en de ledenkorting worden elk jaar in de ledenvergadering vastgesteld.
Als lid van de vereniging heb je inspraak op de jaarlijkse ledenvergadering.

Word nu lid!

Bij een overlijden moet de uitvaartverzorger van de vereniging worden gebeld, om voor uitkering in aanmerking te komen.
Dit is uitvaartverzorging Boersma in Lemmer, tel. 0514-562859

Verhuizingen, samen- of uitelkaargaan, geboortes, aan- of afmelden als lid kan telefonisch of via het contactformulier.

Help je nabestaanden met je LAATSTE WENSEN LIJST

Je moet rekening houden met € 2500 basiskosten. Een gemiddelde uitvaart kost € 2000-€ 5000.
Om een indruk te krijgen wat een uitvaart kost zijn er diverse online rekentools te vinden.

Uitvaart.nl

Let op!

De begraafplaats in Bantega is een gemeentelijke begraafplaats.

Sommige zerken staan helemaal scheef. Dit is de verantwoordelijkheid van de familie, en niet van de gemeente.